islles de desarrollu urbanu na zona rural

De los desarrollos previstos nes fiches de suelu urbanizable identificaes per SUR-S-C.1 CABUEÑES, SUR-S-R.4- PEÑAFRANCIA y SUR-S-R.5 INFANZÓN


Allegaciones al Plan Xeneral d'Ordenación (PGO) de Xixón
presentaes por Unidá Nacionalista Asturiana, UNA-Xixón, el 22 d'ochobre de 2010
... DÉCIMA:

Hai bolses de suelu calificaes como Suelu Urbanizable que suponen la promoción d'auténtiques islles de desarrollu urbanu en zones qu'entá caltienen toles característiques que son propies de la zona rural ensin que se ficiere un estudiu rigorosu y seriu, con criterios de sostenibilidá, del impactu qu'estes actuaciones van tener nel mediu, y ensin que tampoco se xustificaren abondo nel pasáu nin se xustifiquen agora, los fundamentos de dicha elección.

Los desarrollos previstos nes fiches de suelu urbanizable identificaes per SUR-S-C.1 CABUEÑES, SUR-S-R.4- PEÑAFRANCIA y SUR-S-R.5 INFANZÓN son un bon exemplu d'ello.

Dificilmente encaxen les previsiones conteníes nel Planiamientu sobre esti particular con principios qu'informen y presiden (según el Decretu 268/2007 de 4 d'avientu) tola actuación nesta materia.

Trátase de principios tales como “ El desarrollo territorial y urbano sostenible y equilibrado” con oxetivos como'l progresu económicu verdaderamente, pero tamién el bienestar y la cohesión sociales, la preservación del patrimoniu natural y cultural, y con pautes como “ la consideración del suelo como recurso natural no renovable por lo que, para su uso racional y conforme al interés general, requerirá la configuración de modelos de ocupación del territorio que eviten la dispersión de la urbanización y de las edificaciones, contemplen la recuperación de las tramas urbanas frente a los procesos de expansión injustificada de los asentamientos urbanos, fomenten la implantación de sistemas de transporte colectivo, favorezcan la preservación y mejora de las áreas rurales, y consoliden un modelo territorial globalmente eficiente que favorezca el desarrollo económico”.

Ensin mentar otros como la protección del mediu ambiente, del patrimoniu cultural, arqueolóxicu y etnográficu… y les formes tradicionales d'ocupación humana del territoriu.

Y lo mesmo puede dicise ensin dulda, de los oxetivos fundamentales de la ordenación del territoriu que pol so interés se cíten íntegramente:

a) Definir, proteger y mejorar la estructura territorial de Asturias, en aras a conseguir un desarrollo equilibrado de sus concejos, su conexión con los principales núcleos nacionales e internacionales de actividad, así como su integración en el espacio nacional y europeo.

b) Mejorar la calidad de vida de sus habitantes, facilitando a la población el acceso equivalente a las infraestructuras y a los equipamientos de toda índole.

c) Promover una gestión prudente y eficaz de los recursos naturales que coordine las necesidades del desarrollo socioeconómico con las obligaciones de conservación y mejora del medio ambiente y de los lugares y construcciones de interés cultural y natural.

d) Procurar la utilización racional y equilibrada del territorio bajo el principio de desarrollo sostenible enunciado en el apartado epígrafe b) del artículo anterior.

e) Identificar las áreas territoriales que, por su idoneidad actual o potencial para la explotación agrícola, forestal o ganadera, o por su riqueza natural o cultural, deban ser objeto de especial protección y ser sometidas a gestión específica en desarrollo de la legislación sectorial, coordinando las acciones que se proyecten o ejecuten para ello en cada ámbito territorial.

f) Integrar las políticas sectoriales de rango supramunicipal con proyección sobre el territorio cuando resulten congruentes con el modelo territorial propugnado.

g) Cualesquiera otros que, en el marco de los principios enunciados en el artículo anterior, tiendan a conseguir una equilibrada relación entre el territorio, la población, las actividades económicas, el medio natural, el patrimonio cultural, los equipamientos y servicios y las infraestructuras.

Toos ellos son oxetivos fundamentales qu'han de mandar l'actividá planificadora y polo tanto habríen de ser teníos en cuenta a la de “planificar” el territoriu.

Por tolo que se dixo, solicítase se tengan en cuenta les allegaciones formulaes, introduciendo nel documentu les aclaraciones y/o cambeos que la so estimación traiga, de forma que, como se dixo, se-y de cumplimientu a los oxetivos xenerales que, según l'artículu 65 del Decretu 278/2007 de 4 d'avientu, tien que tener tou planiamientu.


De les Allegaciones al Plan Xeneral d'Ordenación (PGO) de Xixón presentaes por Unidá Nacionalista Asturiana, UNA-Xixón, 26 de octubre de 2010